sobota, 2 listopada 2013

Robinson 2013

31 października- 1 listopada odbyły się dni planowania dla mojego oddziału szpitalnego. 
Pierwszego dnia pojechaliśmy do Brandalsund pod namioty. Oczywiście trzeba było rozłożyć te namioty. Cały wieczór mieliśmy różne zadania, między innymi nocny spacer z pytaniami, wymyślenie nazwy dla swojej grupy. Moja grupa czerwonych nazywała się DRACULA. Po licznych zadaniach, nadszedł czas na wspólne pogaduchy przy słodyczach i winie. Jeśli chodzi o spanie, to nie pospałam za dużo. Po pierwsze, bolało mnie strasznie biodro (za twarde podłoże, jak dla mnie), po drugie było dość zimno. Z drugiej strony, ja zawsze miałam problem zasypiać w innych miejscach niż moje łóżko. Ha ha
Drugiego dnia, ciąg dalszy konkursów. Było bardzo śmiesznie ha ha. Koło południa pojechaliśmy do Nykvarn do restauracji na obiad i kawę, a do kawy tort.
Bardzo dużo osób (w tym ja) martwiło się, jak to będzie w lesie, bez toalety, bez łóżka, w mrozie....Ale daliśmy radę i co najważniejsze było SUPER i WESOŁO.

31 Oktober - 1 November var en planeringsdagar för min sjukhusavdelning .Den första dagen åkte vi till Brandalsund för att tälta. Naturligtvis var det en utmanning att bygga dessa tält . Hela kvällen hade vi olika utmanningar, bland annat en tipspromenad i mörkret, hitta på ett namn för sin grupp. Min grupp hette Dracula rött . Efter många arbetsuppgifter, var det dags för gemensam pratstund med godis och vin. Om det gäller övernattning, jag sov inte så mycket. För det första fick jag ont i höften för hårda ytor , för mig), och för det andra var det ganska kallt. Å andra sidan har jag alltid haft svårt att somna på andra platser än min säng . ha ha  
På den andra dagen, fortsatte tävlingen . Det var väldigt roligt haha . Runt luchtid åkte vi till Nykvarn till en restaurang för lunch och kaffe, och naturligtviss en tårta till kaffet.Många personer (inklusive mig själv ) var oroliga för hur det kommer att vara i skogen, ingen toalett, ingen säng i kylan .... men vi lyckades, och viktigast av allt är det att det var roligt och kul.











 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz&Comments&Kommentar