poniedziałek, 22 października 2012

Start now, not tomorrow!

Poniedziałek i mam wolne. Pracowałam cały weekend, więc mi się należy. Rano wizyta u dentysty i zakupy. Pranie, sprzątanie...jednym słowem, nadrabianie obowiązków domowych.
Ostatnimi czasy mój zapał do ćwiczeń i zdrowego odżywiania, kończył się po paru dniach. Teraz mam zamiar wytrwać dłużej. Małymi krokami do celu, do wymarzonej sylwetki.
Nie ma co sobie stawiać od razu zbyt wymagającego celu, bo się nie uda. Trzeba zacząć od małych, drobnych rzeczy, by zdobyć te duże. START NOW NOT TOMORROW!
Moim pierwszym małym celem jest ćwiczenie co drugi dzień na crosstrainerze, który stoi nieużywany w pokoju. Dzisiaj 45 minut ćwiczeń i ponad 400 kcal spalonych.

Måndag och jag är ledig. Jag jobbade hela helgen, så jag borde ha lite vila.morgonen besök hos tandläkaren och shopping. Tvätt, städning ... i ett ord, hemsysslor som jag inte har hunnit med. 
Senaste tiden avslutade min entusiasm för motion och sunda matvanor, efter några dagar. Nu ska jag framhärda längre. Små steg till målet, för att få dröm kropp. 
Det är inte bra med att börja med mycket krävande mål, eftersom du inte kommer att lyckas. Du måste börja med små, små saker för att få de stora. BÖRJA IDAG INTE IMORGON!
Min första mål är att röra på sig lite varannan dag crosstrainer, som står inte används i sovrummet. Idag, tränade jag 45 minuter och brände över 400 kalorier.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz&Comments&Kommentar