czwartek, 28 marca 2013

Soon Easter!

Kochani już jutro Wielki Piątek. Jak tam u was za oknami? Tutaj słonecznie, ale zimno i śnieg ciągle leży!!!. Nie pamiętam Wielkanocy ze śniegiem...hmmm. Przygotowania pełną parą:
Zamiast zbierać samemu gałązki i bazie w lesie, musiałam je kupić na targu. 
Ozdoby ciągle w piwnicy, czas je wypakować. 
Rzeżucha zasadzona. 
W sobotę małe zakupy w polskim sklepie..biała kiełbasa, ciasto. 
No i co najważniejsze mam wolny weekend!!! . Niestety ciągle jestem przeziębiona....wrrr....ile można!! Wszystko przez tą pogodę.

Mina kära vi har långfredagen redan imorgon. Hur är det för fönstren? Här soligt, men kallt och snö ligger fortfarande!. Jag minns inte påsk med snö ... Nja. Förberedelser i full gång: 
Istället för att samla in kvistar och påskris i skogen, var jag tvungen att köpa dem på marknaden. 
Dekorationer fortfarande i källaren, nu är det dags att packa upp dem. 
Krass planterade. 
lördag, lite shopping i polska butiken .. polska mat och pajer. 
Och viktigast av allt är att jag är ledig i helgen! .  
Tyvärr är jag fortfarande förkyld .... whoa ....orkar inte! Allt på grund av vädret.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz&Comments&Kommentar